Skip to main content

Lampre considers signing Kaschechkin

The Lampre-Farnese Vini team has confirmed to Cyclingnews that it is considering signing Andrey Kaschechkin after the Kazakhstan rider approached the Italian team in an attempt to ride next month’s Tour de France.

Kaschechkin has not raced since testing positive for blood doping a few days after the 2007 Tour de France. During the race his Astana teammate Alexandre Vinokourov also tested positive for blood doping and the whole team pulled out of the Tour. Kaschechkin announced his retirement from cycling but was still banned for two years by the UCI. His ban ended on August 7, 2009.

The 30 year-old Kazakhstani rider had hoped to ride with Vinokourov at Astana in 2009 but only rode the world championships in Mendrisio with the Kazakhistan national team, finishing 25th in the men's time trial.

Kaschechkin hopes to ride the Tour de France after race organisers ASO made no moves to stop Vinokourov competing in this year’s race alongside Alberto Contador in the Astana team. However he was not on the long-list of riders submitted by each team for pre-race anti-doping tests and so a ride in the Tour de France seems unlikely.

Diario Vasco suggested that Kaschechkin would try to ride the Vuelta Espana if he is unable to ride the Tour de France. Kaschechkin finished second in the best young rider competition in the 2005 Tour de France and finished third in the 2006 Vuelta, behind Vinokourov and Alejandro Valverde and the 2007 Dauphine Libere.
 

Thank you for reading 5 articles this month*

Join now for unlimited access

Enjoy your first month for just £1 / $1 / €1

*Read 5 free articles per month without a subscription

after your trial you will be billed £4.99 $7.99 €5.99 per month, cancel anytime. Or sign up for one year for just £49 $79 €59

Join now for unlimited access

Try your first month for just £1 / $1 / €1

Stephen Farrand
Stephen Farrand

Stephen is the most experienced member of the Cyclingnews team, having reported on professional cycling since 1994. He has held the position of European editor since 2012 and previously worked for Reuters, Shift Active Media, and Cycling Weekly, among other publications.